Home > coretan, keluarga > surprised…

surprised…

Hari jumaat.. rase best sikit sbb sok cuti, leh rehat2 bersama keluarga. Oh ye..lupe kete wat hal sket, bateri dah kong.. So, pagi tadi g hantar annur & gi keje dgn moto..preng2… beli bateri kete kt kedai sebelah opis nih.. balik, hubby pasang sendiri.. Alhamdulillah, semua nye ok..

Malam tgh tgk citer yang dah lamer x tgk kt tv.. Van Helsing.. Baby pun dah tido.. dalam dok sedap2 tgk tv tuh.. terdengar de org kt luar cakap2 (gaya percakapan cm org penang). Wat dek jer, teruskan menonton tv..waktu tuh dah nak dekat kul 1 pagi kot..

Tiba2…
‘Assalamualaikum’.. de dgr org bgi salam.. Aik.. dlam hati bgi salam kat rumah aku ke? Pas2 tiba2 cam terperasan, tu macam suara mak aku.. Ye ke?
Lepas menjawab salam, bukale pintu dgn penuh yakin.. Mmg betul pun dugaan aku.. Mak, ayah, adik 2 orang tu, abg ngah & isteri& anak die dtg.. Cis, wt kejutan rupanya..aiyoo..

Baby aku pun dari tgh tido, tiba2 plak bangun.. hahaaha.. bgn la dulu..jap2 lagi tido balik.. dgn kelambu terpasang, aku pun buka le balik.. patut le tghri jumaat tu, adik yg pompuan kol.. rupa2nya ade udang disebalik mee nih..

So, weekend hari tu, penuh dgn suara2 family kt rumah sewa tuh.. Sabtu petang kuar g tgk rumah yang bakal aku duduki…(InsyaAllah).. pas2 g makan satay hj. samuri kt gombak nih (favourite ayah aku nih…), pas2 terus g jusco jln2.. (mak aku mmg suker).. Penat dah jln kt jusco, sampai bby ttido.. pegi plak minum2 air jus buah kt jln gombak.. malamnye, aku mmg xlarat dah, so mak,ayah & adik pompuan aku kuar g uptown danau kota..tpi xbeli ape pun..huhuhu.. Hari ahad tghri, family bertolak balik..

Baby aku nih, dgn pak ngah die je mau manja.. pas2 dgn wan die, dgn pak su die (adik llaki aku).. dgn acik die (adik pompuan aku).. jinak2 burung merpati la..saje je die kacau adik aku..bila acik die nk amek, terus wt lembik..hahhaaa.. Selalunya, ikut rekod, adik aku kira hebatla..semua anak sedara suker kt die.. kdg2 budak2 kecik lain pun suker.. nih baby aku kira pecah rekod la..at last, baru la mau bermesra dgn adik aku tuh..huhu..dgn mak aku lagi die wt jual mahal..xnak langsung nih..siap nangis lagi mase mak aku amek die..aiya.. tapi pandai manja dgn wan die..huhu..ayah aku pe lagi, kira soh bawak balik kg je bdk kecik tu..huhu..nangis aku kang..hahaha..

Nyway, satu weekend yang menarik.. dan dgn tiba2 je rumah tu btukar dari bising dgn suara2, trus senyap sunyi.. Tinggallah kami b3 meneruskan kehidupan di rumah tu lagi…kehidupan mesti diteruskan…

p/s: life is beautiful….

Categories: coretan, keluarga
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: