Home > coretan, keluarga > kasih ibu – entry khas untuk annur…

kasih ibu – entry khas untuk annur…

KASIH IBU

Salam.. lama sudah tidak dikarang dalam post ku ini.. sibuk melayan cerita korea online… you’re beautiful & hello miss.. adoi..
oh ye, hari ni, malam ni adalah malam ke3 annur tiada disisi.. dek kerana tuntutan tugas, annur terpaksa balik ke kampung.. sebenarnya, saya & suami kena outstation di Johor.. 2 hari 1 malam setiap minggu di Johor. Tidak dapat tidak, annur terpaksa balik ke kampung, dek kerana tiada siapa dapat menjaganya sepanjang 2 hari 1 malam itu.. sedih nya hati tidak terkata… ingatkan mudah, tapi, saat malam pertama tanpa annur, terus tidak tertahan…. entah pukul berapa terlena di bahu suami.. nasib baik ada suami yang meneman.. kalau tidak, lagi susah dibuatnya..
Annur, setiap hari mama telefon, takut menyusahkan mak tok, ye lah, annur suka main, walau pun di malam hari.. ternyata, pukul 12 baru mahu melelapkan mata.. tapi, mama tahu annur budak baik.. terbukti bila mak tok cakap hanya malam pertama annur menangis di saat terjaga di malam hari.. sungguh, annur tidak pernah berenggang dengan mama & abahnya.. tidak pernah walau sehari annur tidur tanpa mama & abah.. tapi, di malam ke2 mungkin sudah faham mama & abah kerja, annur hanya merengek, buka mata & tidur semla selepas mak tok tepuk2 bahu.. sungguh mama bersyukur dianugerahkan Allah anak sebegini.. moga, mudah-mudahan annur tidak menyusahkan sesiapa sehingga besar nanti..
Annur, mama tinggalkan annur bukan kerana tidak sayang, tapi kerana tugas.. Fahamilah wahai anakku.. sesungguhnya kasih sayang mama tidak berkurangan, malah bertambah sepanjang tiada annur disisi mama.. saat ini pun, mama rasa sebak sebenarnya, bila terkenangkan annur.. maafkan mama sayang.. insyaAllah, di hari raya korban nanti kita berjumpa.. tunggu mama ye..
Oh ye annur, saat ini mama & abah bermalam di hotel Grand Paragon, di bandar Johor Bahru.. Oh ye, mama dulu sekolah di bandar JB nih.. teringat zaman dulu-dulu.. tadi mama melalui jalan di tepi selat, terkenang saat satu family hantar mama masa form 4 dulu.. dek kerana sampai di waktu malam, kami hanya bermalam di dalam van di tepi selat itu.. ingat lagi, betul-betul berhampiran hospital.. siap de polis datang tanya.. entahlah, ketika tu, mmg langsung tak terfikir akan hotel atau mana2 rumah tumpangan… kenapa yek..??
Oklah sayang, esok mama kena ke tempat kerja, maka mama hentikan dulu luahan hati mama.. mula2 mama ingat abah tidur bilik lain.. rupa-rupanya, bos mama baik hati, ditempahnya 2 bilik.. besar pulak tu, dalam bilik tu, de lagi 2 bilik lain.. maka, dapatlah abah menemani mama di malam ini, lebih-lebih lagi annur tiada disini..
Annur, ucap terima kasih ye pada mak tuk, wan & achik.. belikan annur baju tidur baru.. anak mama sungguh comel.. patut ler de satu pakcik ni suka sangat ingat diri die ‘abang’ pada annur.. (hak.hak.. jangan marah ye org itu…- ini utk menggembirakan hati yang lara..).
Mama sertai sekali gambar bilik hotel mama.. nanti2 mungkinkah kita boleh ke sini annur…???
Oh ye annur, nanti mama upload pula gambar anak-anak ayam buat tatapan annur kemudian hari ye… nantikan kemunculan entry itu ye sayang..
Oklah, sehingga berjumpa lagi..
* Ucapan terima kasih buat kedua mak ayah, abang-abang & adik-adik, tok, yang datang ambil annur hari tu.. Juga teristimewa buat annur dan suamiku, kerana bersikap baik & membantu diri ini tatkala kerinduan.. Juga buat bos-bos ku yang baik hati menyediakan pengankutan & penginapan serta makanan yang sedap…

Categories: coretan, keluarga
  1. Ena
    November 18, 2009 at 2:27 am

    Ader nada sedih dlm n3 arini yer fieza.. itulah.. kiter berusaha buat yg terbaik utk anak agar mereka tidak merasa kekurangan..tp hakikatnye biler kiter menjadi Ibu yg bekerja terpaksa korbankan sebahagian mase & ruang tuk sama2 menjana ekonomi keluarga..Mule2 memang mcm2 tuw.. sy dulu usahkan nak berpisah di waktu mlm.. tp 1st time nak anta anak ke umah pengasuh pun.. menitik air mata utk melepaskannyer wlupun buat seketike..hu3..Jd Fieza kene la tabahkan hati..

  2. fiezaradzi
    November 19, 2009 at 4:23 am

    mmg tengah tabahkan hati nih.. tiap kali kuar tgk org pegang baby, mesti teringat baby kt kg.. pas2 rase bgenang air mata, sebak.. tapi control la kan.. kang org kata suami saya buli saya lak..cian die, padahal dia la tenteramkan saya.. hahaa…siap mimpi2 anak lagi malam tdi..huuhuhuu..

  3. arip
    November 23, 2009 at 4:27 am

    kui kui… pakcik mane la agak nyer tuh yek kak piza… adoiii..sabar yee kak piza… pergi bukan sebarang pergi..pergi jauh mencari rezki… annnur comel tetap di hati..penyeri hidup apis dan isteri..kui kui… annurr jgn nangis abg ade.. hiks hiks..

  4. fiezaradzi
    November 23, 2009 at 2:47 pm

    abg la sgt todin..hahaa.. pakcik kot.. bak kate di atas.. hakhakahkk.. annur ok… mama abah die nih…

  5. sya
    November 24, 2009 at 2:29 pm

    fieza, memang rindu bila berjauhan…tak sanggup nak menempuhnya..err, fieza tengok cerita korea online kat mana? bagitau lah.. nak tengok juga.. huhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: